Tabatha 17/6
Tabatha gick ett rakbanejobb i tisdags och kändes fin. Hon får gå ett banjobb i slutet av nästa vecka.
Tabatha gick ett rakbanejobb i tisdags och kändes fin. Hon får gå ett banjobb i slutet av nästa vecka.
Tyvärr ådrog sig Kotten ett sår som satt ovanför framknä i helgen så det benet har varit svullet så det har bara blivit joggingpass för honom. Men vi siktar fortfarande på start den 29e.
Primus kändes kalas i torsdagens banjobb och vi avslutade sista 500 m efter 1.18. Om det fortsätter i denna riktning så kan det bli debut i mitten av juli.
Maximus fick slita på bra i gårdagens intervaller. Känns stark men är fortfarande lite trög. Vi ökar träningen och fart succesivt.
Vi var på återkoll med Halle idag med både röntgen och ultraljud ,Det såg bra ut. Nu får han träna någon mer minut om dagarna.
Epoq känns finfin i jobben och startar imorgon, torsdag, lopp 1 kl 18.30 spår 8. Ingenting tyder på att Epoq har tappat något. utan vill att han ska sköta sig från start och i loppet.
Tyvärr räckte inte poängen till tills på Rättvik den 18e. Nu siktar vi in oss på Rättvik den 29e, då det är ett lopp enbart för Romme /Rättvik tränade hästar. Diamond är pigg och glad för dagen
Alberto var väldigt peppad i tisdagens intervaller och startar inom kort, första tänkbara är på Romme den 28e, lärlingslopp så då blir det Emma som kör.
Nu siktar vi in oss på start med Surprised den 18e på Rättvik. Hon fick gå sandintervaller igår tisdag och får ett banjobb på fredag.
Tabatha hade trampat av sig en framsko i helgen och då även en bit av hoven. Så när jag körde henne var hon lite ömfotad så vi avvaktar banjobb och start med henne. Planerar start den 13/7.