Nyheter om andelshästarna

  • Västerbo Surprised 24/6
    Surprised gick helt ok i både försök och final i Hästägarcupen, med pengar hem i båda loppen. Hon har varit glad och sprallig efter loppen och anmäler henne till Lindesberg den 1a. (tror hon inte kommer med). Annars fanns det i början på juli lite här och var.
  • Tabatha 24/6
    Tabatha har det varit bara bra med och imorgon torsdag är det dags för ett banjobb för henne. ca kl 11 blir det av.
  • Starkotter 24/6
    Körde Kotten igår tisdag och då var han finfin första 1000 meterna sedan i sista sväng så började han att tappa stilen. Imorse var Kotten ”tjock” i båda bakbenen. Vi satt Kotten på antiinflammatorisk i några dagar så nu får han ta en luignare period innan vi ser hur fortsättningen blir.
  • Primus Reb 24/6
    Allt väl med Primus och han tar åt sig träningen. Imorgon torsdag får han gå ett banjobb och det blir ca 11.
  • Maximus Sid 24/6
    Maximus fick gå i backe i måndags och idag gick han sandintervaller, han tuggar på ordentligt. På fredag är det dags för ett banjobb.
  • Haaland 24/6
    Haaland fick komma ut i en liten hage i söndags och det tyckte han var kanon. Men väldigt sansad och lugn var han. Kommer att gå i karusellen och hage även nästa vecka innan vi börjar köra igång med honmom.
  • Epoq Gel 24/6
    Epoq fick inte det alls att stämma i loppet i torsdags utan allting blir jobbigt för honom. Var upp igår och gick igenom topp till tå på honom och hittade ingenting på böjprovet, då bedövade vi bort framknäna och körde , då blev han bra fram men det blev sämre bak. vi bedövade bort bakknäna och körde efter det. Då vart det som en ny häst. Så vi behandlade både bakknän och framknän på honom. Så nu blir det lugnt en vecka.
  • Diamond Sid 24/6
    Diamond fick gå ett rejälare jobb i tisdags och kändes rapp och det var tryck i henne. Startar på hemmaplan på måndag i lopp 6 nr 12 kl 20.22. Hon fick spår 5 på dubbla tillägg.
  • Alberto Ray 24/6
    Alberto och Emma gjorde ett kanonlopp idag som 2a! Mycket bra! Alberto startar igen på måndag 29e i ett montelopp. ( Hans första, vi prövar då det är hemmaplan.) Lopp 4 nr 9 kl 19.38 och det är Alice Molin som rider då Emma är avstängd.

Senaste nytt

Tabatha – ny andelshäst

Letar du efter den perfekta julklappen till dig själv eller någon du tycker om? Nu finns chansen att bli delägare i det tvååriga stoet Tabatha.Tabatha är efter hingsten Mister J.P. och hennes mamma är Quite A Barbara, som är syster till bland annat Alberto Ray. Hon är i full träning, håller i dagsläget 1.25 och planen är att starta henne till våren.Vill du se henne? Du är varmt välkommen att besöka stallet för att titta på henne och se henne träna.Tabatha säljs i 20 andelar. Varje andel kostar 2 500 kronor och månadsavgiften ligger på cirka 750 kronor. Hästen kommer […]

Hästägarfest

Från klockan 14.00 lördagen den 2 augusti kör vi igång! Vi bjuder på tilltugg och såklart är baren öppen. De som har hästägarkort går in på det och kan ta med en gäst. Saknar du kort, kontakta Dan via SMS på 070 5699497. Varmt välkomna!

EPOQ Gel

Vi har en ny spännande andelshäst, Epoq Gel. Han delas upp i tio andelar och du kan läsa mer här.

Äldre nyheter

Partners