Västerbo Surprised 10/6
Nu siktar vi in oss på start med Surprised den 18e på Rättvik. Hon fick gå sandintervaller igår tisdag och får ett banjobb på fredag.
Nu siktar vi in oss på start med Surprised den 18e på Rättvik. Hon fick gå sandintervaller igår tisdag och får ett banjobb på fredag.
Gjorde spårförbehåll på Surprised till Lindesberg och tog bort bakspåren så hon fick något utav dem, anmälde henne till Romme men dit räckte tyvärr inte poängen. Ev Bollnäs 12e eller så väntar vi in Rättvik den 18e. Allt väl med Surprised.
Surprised fick gå ett rakbanejobb i måndags och kändes stark och rejäl. Ser vad det blir anmält till Lindesberg den 6e eller Bollnäs den 12e.
Surprised var kraftigt brunstig i helgen så det var nog orsaken till hennes bleka insats i senaste starten. Gick jobb i måndags och kändes jättefin. Det är en period nu som det är klent med lopp för hennes del, kollar ifall något lopp blir dåligt anmält i.
Surprised var det inte något tryck i, i måndags. Kom in efter loppet och hade hög puls, den gick ned väldigt långsamt och troligtvis hade hon något skit i kroppen. Det har inte brutit någon förkylning och ligger bra i temp. Hon får ta en lugn helg och ladda batterierna.
Surprised startar på måndag hemmaplan, lopp 8 nr 12 kl 20,22. Det är ett långlopp och spårtrappelopp, så hon har mest pengar på sig och därav fick hon sämsta läget. Vi får hoppas på bra tempo och bra ryggar så kan hon avsluta bra. I måndags gick hon i backen och imorgon får hon ett intervalljobb på rakbanan.
Surprised blev vaccinerad idag och får ta en lugn valborg. Hon gick ett intervalljobb i sanden igår och kändes stark och rejäl. Lite dåligt med bra lopp för Surprised just nu, så håller koll om det blir dåligt anmält i något runt omkring.
Surprised var duktig som 4a I onsdags på Hagmyren. Det blåste storm på bortre långsidan så det tog en del på hennes krafter men hon kämpade på berömvärt. Mår bara bra efter och startar igen om ca två veckor.
Surprised har toppform för dagen och i fredags hade vi dåliga ryggar hela loppet igenom , surt för hon gick ett starkt slutvarv och slutade 5a. Dags igen för henne och det är på Hagmyren på onsdag(22) , lopp 8 nr 1 kl 14.46 och det är voltstart och långdistans . Kaj Widell kör, spännande på läget och det är bara åtta hästar med i loppet.
Surprised kändes kalas i senaste starten som 4a. Hon höll på att ”klättra över” dom till slut. Känns fin efter det och startar på Bollnäs, på fredag 10e, lopp 6 nr 10 kl 20.14.